Print Friendly

Na svetkovinu Uznesenja BDM u utorak 15. kolovoza koncelebrirano misno slavlje za vanjskim oltarom ispred župne crkve Uznesenja BDM u svetištu Gospe Maslinske u župi Uznesenja BDM na Belafuži u Zadru predvodio je mons. Ivan Milovan, porečko-pulski biskup u miru. Nakon mise biskup Milovan je predvodio procesiju s Gospinim kipom predjelom Belafuže koja se prvi put održala prošle godine nakon 68 godina. „Svetkovina Velike Gospe je blagdan konačne Marijine pobjede, njenog trijumfa u slavi Božjoj, dušom i tijelom uzdignute. Marija je svima nama Božja poruka, znak nade i utjehe. Marija u slavi znak je ohrabrenja i snage nama u hodu ovozemaljskim putovima. Marija je i sama prošla kušnje pa je proslavljena. To je ta snaga kršćanske vjere“ poručio je biskup Milovan.

Istaknuvši da je Marija dušom i tijelom u slavi, rekao je kako je blagdan Velike Gospe poruka da je i čovjekov tjelesni dio određen za slavu. „Važno se toga sjetiti osobito danas, kad vidimo u svijetu oko sebe kako mnogi obožavaju ljudsko tijelo, iskazuju mu štovanje kao idolu, krivom božanstvu, udovoljavajući svim sklonostima i željama do krajnjeg izopačenja. S druge strane, prema ljudskom tijelu pokazuje se potpuni prezir: jer što su drugo logori, trgovanje ljudima, prostitucija, iskorištavanje slabijih“ upozorio je mons. Milovan, istaknuvši kako je kršćanska poruka blagdana Velike Gospe da će i naša tijela biti preobražena. „Stvoritelj nam je dao dušu i tijelo. Mi smo ljudi po duši i po tijelu. Također smo posvećeni u tijelu i duši. Apostol Pavao kaže, ‘Zar ne znate da je vaše tijelo hram Duha Svetoga?’. Sv. Ivan Pavao II. je govorio o teologiji tijela“ rekao je mons. Milovan, istaknuvši da je i tijelo dar Boga Stvoritelja: „Zahvalni smo Bogu za svoje tijelo i za svoju dušu. Pozvani smo čuvati ih u časti i poštovanju. Molimo da bismo od Marije naučili pravi odnos prema našem tijelu“.

Tumačeći kako je Marija ‘početak boljeg svijeta’, biskup je rekao da je novi svijet počeo s Božjom obnovom svijeta po Isusu Kristu. „Marija je znak i početak te obnove. No novi svijet ne nastaje bez borbe i protivljenja, trpljenja i žrtve. Božjem naumu spasenja neprestano se protive sile zla. Krist je upozorio svoje učenike: ‘Mene su progonili, progonit će i vas’. No on nas odmah i hrabri: ‘U svijetu imate muku, ali hrabri budite. Ja sam pobijedio svijet’. U svjetlu Božje riječi, kršćani mogu kroz povijest prepoznati svoje vrijeme kao vrijeme velike duhovne borbe: diktature, ratove, strašne zločine protiv čovjeka i prirode. Marija, žena iz Knjige Otkrivenja, od početka sudjeluje u toj dramatičnoj borbi između dobra i zla, između Boga i Sotone“ rekao je mons. Milovan, istaknuvši da „zmaj sa sedam glava i deset rogova“ nije priča, nego gorka realnost i lažni prorok. No u toj borbi uvijek na kraju pobjeđuje Bog i oni koji su na njegovoj strani. „Duhovni boj traje. Od prvog grijeha, kad su prvi ljudi rekli ‘Neću služiti Bogu’ do današnjih izvrtanja Božjeg zakona, do nijekanja Dekaloga koji je upisan u samu našu ljudsku narav, do grijeha protiv samog temelja čovjeka: dovodi se u pitanje očinstvo i materinstvo, život, obitelj, brak, spolnost. Sve u ime apsolutne slobode, slobode od svih obzira, zakona, obveza i slobode koja na kraju razara samu sebe“ upozorio je mons. Milovan, istaknuvši da se „ne može biti slobodan od ‘biti čovjek’. Alternativa je ‘biti nečovjek’. Zakon dobra utisnut je u čovjekovu dušu. Ako ga ne slijedi, čovjek se u sebi grči i pati. Sloboda je najveći dar Stvoriteljev, ali ona mora biti povezana s odgovornošću i čuvanjem ljudskog dostojanstva“ rekao je biskup, potaknuvši da dobrotu, strpljivost u obitelji, rad i poštenje u društvu, solidarnost i nesebičnost s potrebnima. U tom je kontekstu pohvalio volontere, među kojima su i Talijani sa svećenikom, koji dolaze pomagati djecu u bolnicu u Gornjoj Bistri te p. Antuna Cveka koji desetljećima obilazi starije, nemoćne i usamljene i donosi im pomoć. „Ruska obraćenica iz vremena komunizma Tatjana Goriževa kaže: ‘Nakon obraćenja, preokreta duše, žurili smo se činiti dobro’. Kršćanin se trudi ispunjavati svoje dane djelima pravde, žuri se činiti dobro. Na kraju života zna da neće pasti u bezdan ništavila, nego u krilo Očevo, a cijelo naše biće, duša i tijelo će biti preobraženi u slavi Božjoj“ rekao je mons. Milovan. Potaknuo je na molitvu krunice, podsjetivši na riječi vidjelice Lucije iz Fatime: „Nema duhovnog ili materijalnog, nacionalnog ili međunarodnog problema, koji se ne bi mogao riješiti s molitvom krunice“.

Mons. Milovan je rekao da je svetkovina Velike Gospe dan velikih pokreta vjernika, velikih hodočašća u Marijina svetišta diljem svijeta, gdje desetci tisuća, mnogi i danima pokornički hodočaste. „U Marijinim svetištima nalaze svoj duhovni dom, u otvorenosti duše pred Bogom mole, zavjetuju se, zahvaljuju, liječe rane duše u sakramentima ispovijedi i pričesti, crpe snagu za život“ rekao je biskup Milovan, istaknuvši da je Crkva, potvrđeno s najvišeg autoriteta, vjerovala da je Marija s obzirom na početak i kraj svog zemaljskog života, bila izuzetak u odnosu na sve nas smrtnike. „U Mariji koja je po daru Kristove muke i uskrsnuća već u punini slave Božje, dušom i tijelom uznesena u nebo, mi gledamo također veliki znak za sve nas: ono što je Marija postigla, ujedno je obećanje za sve nas. Marija je prva i najljepša slika Crkve, slika i početak budućeg savršenstva Crkve, prva u nizu, prva u redu. Bog je na Mariji kao na modelu pokazao što će učiniti sa svima nama koji smo vjerom i krštenjem povezani s Kristom i trudimo se koračati njegovim putem. Neka nam Marija bude model i uzor življenja, zagovornica i pomoćnica, sada i u času naše smrti“ zaključio je biskup Milovan.

Mons. Milovan je prijepodne na svetkovinu predvodio svečano misno slavlje u župnoj crkvi Uznesenja BDM u Škabrnji, potom i procesiju s Gospinim kipom kroz mjesto gdje se svečano i uz velik broj vjernika slavi Velika Gospa.

Ines Grbić

TV Vatikan